poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Budowanie środowiska - introgaming od czego zacząć?

Od kuchni z mojego doświadczenia.

Odpowiadając na pytanie z perspektywy osoby, która zbudowała całkiem liczne środowisko w Krakowie.
Starter z 2x 20 piechoty (nadal wolę go od wersji z hanomagiem*) + dokupione 2 tanie czołgi (sherman + pz4) wystarczyły mi w zupełności do przeprowadzenia kilka tuzinów introgamingów.
Żadna gra nie była taka sama, a ludzie po jednej próbie gładko wchodzili w system i pojawiali się często z gotową wymalowaną armią na najbliższym turnieju.

Na tej podstawie składamy 2 grywalne małe armie na ok 500 pkt. Zestaw tylko delikatnie rozbudowywany do dziś służy jako koło ratunkowe dla nowych (przykładowo, dwa dni temu zagrał nimi zupełny nowicjusz na jednym z naszych lokalnych turniei - format 1100 pkt)

Jedna podstawowa zasada!
Najpierw pomaluj wszystkie modele i zrób odpowiednią makietę! W tym systemie nie ma miejsca na proxy, brak wyswigu czy niepomalowane armie.
Dopieszczone stoły są standardem, a przyjacielska atmosfera normą :)

Dobrze jest też introgamingi prowadzić parami. Gra jest dynamiczniejsza i ustrzegasz się korygowania i podpowiadania "jak grac by być skutecznym". Gracze dużo lepiej chłoną zasady i na wzajem się uczą zadając nie raz bardzo ciekawe i celne pytania.

Cena całości to ok 400 zł

* wada tego zestawu jest tylko 8 kostek na po 4 na stronę (przy czołgach warto by mieć razem 10)


Przedstawiam mój zestaw z krótkim komentarzem


AMERYKANIE


  • porucznik z jednym adiutantem (2x smg) /vet/
(pokazuje w grze dlaczego czasami 2 osobowy skład jest lepszy niż liczniejszy - zasada small unit

  • 8 regularnej piechoty (dowódca smg, bar)
 (pokazujemy działanie broni specjalnej w oddziale - automatic riffle) /reg/

  • 8 regularnej piechoty (dowódca smg, całość anti tank granade) /reg/
 (przyda się do pokazania jak szarżuje się na pojazdy)

  • bazooka team
 (pokazujemy działanie broni ppanc, prezentacja zasad dla team weapon - szczególnie efektywna z zderzeniem strzału niemieckiego snajpera)

  • Sherman 75 z podpalaniem i dodatkowym hmg /reg/
(pokazujemy przewagę większej siły ognia tego czołgu jak i zasadę HE przy strzale działem, jeśli się zdarzy wychodzą tez jego wady zasady podpalenia)



NIEMCY


  • porucznik z dwoma żołnierzami (3x stg) /vet/
(3 osobowy odział w ramach wyszczególnienia różnicy z z dwójka u amerykanów , przedstawienie zasad specjalnych: Assault rifle)

  • 8 regularnej piechoty (dowódca smg, 2 pancerfausty) /reg/
(przedstawienie zasad ręcznej jednorazowej broni ppanc - pokazuje tez zasadę możliwości dzieki nim dzielenia ognia) 

  • 7 regularnej piechoty (dowódca smg, lmg) /reg/
(przedstawienie zasad sekcji broni drużynowej w oddziałach i zarazem zasady specjalnej Niemców)

  • Snajper /reg/
(zasady specjalne snajpera od wystawienia się do samego działania na polu bitwy)

  • Pz4 z osłonami
(pokazujemy przewaga jaką niesie ciężkie działo ppanc, osłona przed bazooką jak i wadę mniejszej siły ognia przeciw piechocie)


SCENARIUSZ
Powinien być jak najprostszy. Wszelkie udziwnienia tylko zaburzają introgaming.
Mi z powodzeniem sprawdzał się następujący

Walka o skrzyżowanie:

Rozstawienie: Obie armie (poza snajperem) wychodzą automatycznie w pierwszej turze z własnych krawędzi (daje to czas w 1 i 2 turze na oswojenie sie graczy z poruszaniem się na planszy i brak przedwczesnej wyrzynki. Jak i ładnie modeluje jak ważne w tej grze jest pozycjonowanie jednostek)

Punktacja: Środek skrzyżowania warty 4 pkt, plus do tego KP (kill point - 1 punkt za każdy pokonany wrogi oddział)


3 komentarze:

  1. Miszczu, kolejny level to nakręcenie filmu introgamingowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To już zrobiła WarChimera :) Nie taktem było by robić konkurencje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę że Warchimera się nie obrazi jeśli takie filmy powstaną. ;)
    Jeśli zrobi się ruch w interesie i wkręci więcej ludu, to wszyscy będą zadowoleni. Macie możliwości techniczne i umiejętności to róbcie!!

    OdpowiedzUsuń