poniedziałek, 26 października 2015

Murek do bolta -poradnik modelarski






Dawno mnie tu nie było (życie kąsa i nie daje za wygraną). Nie oznacza to jednak że próżnuję/próżnujemy w hobby.
Realizując projekt wieloletni budowy profesjonalnych makiet do bolta, stanęliśmy przed problemem stworzenia murków..

Oto efekt naszych prób i błędów.
Jedni nie powinni chodzić na panieniki, inni na piwo, w moim przypadku tym złem jest Casto.
Za każdym razem jak je odwiedzę klub cierpi..
Tym razem padło na dział tapet.

Ponieważ dłubanie w dowolnej fakturze kamieni wydaje sie być zbyt czasochłonne szukałem jak ten problem ominąć.. I tutaj strzałem w 10 okazała się zwykła tapeta.
Uradowany kupiłem cała rolkę i rozpocząłem prace nad pierwszym projektem.

 Faktura rolki:


Skracając ten przydługawy wstęp poniżej sprzedaje krótki totorial z produkcji przykładowego murku.

1. Potrzebne materiały na murek
a) pocięta płyta klimpor xps a murki i słupki - ew dowolny materiał który będziemy oklejać (najlepsze pianki)
b) pocięta 2-3mm tektura na paski - zadaszenie murku, podstawka
e) klej wikol, klej cyjanoakryl, nożyk, obcążki

2) materiały do malowania i paskowania
a) farby - szara, kremowa, brazowa, spray podkładowy matowy (ja używam brązowego)
b) piasek o różnej fakturze, drobne kamienie, żwirki
c) pędzel akcesoria
 3) Formowanie murku
a)Tapetę tniemy na paski szerokości pianki, tekturę na kafelki - do zadaszenia

 b) przyklejamy tapetę do pianki (wikol) i całość do tektury (cyjanoakryl - nie moczy i nie wygina tektury)

c) doklejamy słupek i jego zadaszenie (cyjanoakryl)
d) kleimy płytki zadaszenia wcześniej wycięte z tektury (dowolny klej ja wybrałem cyjanoakryl).
W przypadku planowanych zniszczonych fragmentów murku gryziemy piankę z naklejoną tapetą i doklejamy na podstawkę kamienie (imitujące gruzy po zniszczeniu)
Można tez dodać takie elementy jak furtki (i co komu jeszcze przyjdzie do głowy) :)

Uwaga: Ważne jest na tym etapie wyrównanie nożykiem murku aby powierzchnia styku dawała szanse przykleić płytki zadaszenia, jak i jest to ostatni moment na poprawki krzywizn)

 e) Piaskujemy podstawkę.

ODKŁADAMY CAŁOŚĆ MIN NA DOBĘ - wikol potrzebuje czasu - dzięki cierpliwości murki w przyszłości będą niezniszczalne :)

4. Malowanie (dokładny proces opisze w osobnym artykule)

Tutaj w skrócie:
a) brązowy spray po całości - doba na schnięcie
b) przecierka w 3 odcieniach szarości po fakturze muru i gruzach z kamieni (nie przejmować się ze gdzieś farba pokryje coś więcej -zamalujemy w dalszym etapie)
c) dokładniejsza przecierka 3 warstw po fakturze ziemi
d) dowolny kolor na zadaszenia (ja robiłem brazowym - to miałem pod ręką)
e) klejenie trawki na mleczku z wikolu

5. Gotowy produkt

I nasza pierwsza 60 (druga kończymy za tydzień :))













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz