I można doszukiwać się wielu przyczyn:
producent Wargames, Dystrybutor CDprojekt, sklepy
Jednak te wewnętrzne spory nie powinny być problemem samego gracza. On jako klient zainteresowany jest finalnym elementem tej układanki, czyli współpracą z samym sklepem.
Dlatego jako użytkownik końca przewodu układu pokarmowego zwracam się z pewną sugestią do samych sklepów (i to za równo już istniejących jak i chcących wejść na rynek)
Tzw spojrzenie na sprawę z perspektywy klienta i org środowiska.
Zatowarowanie sklepu sprzedającego
Bolt Acion.
Tytułem wstępu:
System Bolt Action posiada 5 tzw
większych armii ( mają osobne indywidualne podręczniki):
Amerykanie, Brytyjczycy, Niemcy,
Rosjanie, Japonia.
I cały szereg mniejszych armii
(Norwegowie, Rumuni, Polacy z 39, Partyzanci, Węgrowie, Francuzi
etc) zebranych w dwóch książkach „Włosi i sojusznicy Axis”,
oraz „Francja i sojusznicy”
Armie te są samodzielne i jak
najbardziej grywalne, ale ze względów historycznych i rozległości
ich działań potraktowane z mniejszym rozmachem.
Czego potrzebuje gracz Bolta do
rozgrywki?
a) Armie – modeli figurek
b) Kostek w tym obligatoryjnie kostek
rozkazów
c) Podręczników, zasad.
d) Odpowiednio wymodelowanego stołu.
(tu nie gra się na pudełku po pizzy)
Dodatkowo doświadczenie pokazuje, że
gracze zaczynają na początku od dużych armii. Z czasem, kupując
kolejną, dopiero spoglądają z zaciekawieniem na tzw „mniejsze”.
Pomocną informacją jest też fakt, że połowa graczy wybiera z
lubością Niemców (owoc zakazany?, jak i jedyna duża armia na
terenie działań europejskich), a najrzadziej Japonię.
Dodatkowo warto wiedzieć ze wiele
mniejszych armii nie posiada jeszcze, wypuszczonej linii modeli,
natomiast na skutek używania sprzętu i umundurowania „dużych”
sojuszników, gracze często decydują się na konwersje z modeli już dostępnych produktów większych armii.
Na koniec, armia przede wszystkim składa
się z piechoty!
Mając tą wiedzę:
co powinno na pewno znaleźć się na stanie sklepu?
co powinno na pewno znaleźć się na stanie sklepu?
Moim zdaniem dostęp
do podstawowych artykułów większych armii (i to od tzw "ręki").
Czyli:
- Po 2 podręczniki zasad (główny, dodatki) jak i podręczników do każdej armii.
- po 4 pudła piechoty do każdej narodowości. 2 bazowej piechoty i po 2 tzw „ciekawsze”.
- Działać wedle zasady, jeśli zejdzie jakiekolwiek pudełko od razu domawiać kolejne traktując ten fakt za brak, a nie; ze w zapasie zostało nam jeszcze 3. Dlaczego?
- Każda armia bazuje na tym
- Najgorszy i krytyczny moment, to ten, kiedy nowy klient chcąc wejść w system, nie ma dostępu do podstawowych artykułów.
By być jeszcze bardziej dosłownym.
Grę w bolta można zacząć (i doskonale się bawić) już na
postawie jednego pudła plastikowej piechoty, które daje szanse
złożyć 25-40 modeli w bardzo różnorodnej konfiguracji i ułożeniu
oddziałów. Daje to swobodnie armie na 500 pkt. Gdzie 1000 to forma
stricte turniejowa (dla początkujących sugerowane jest właśnie łatwo osiąglane
500 pkt)
Przykładowo do armii amerykańskiej:
Dlatego na stanie sklepu powinny być
do każdej frakcji, znów od ręki choćby te 4-6 blisterów z tymi
dodatkowymi elementami. Tutaj rygor nie musi być aż tak duży.. w
systemie tym wszystko jest grywalne choć są pewne artykuły chętniej wybierane.
I dlatego warto mieć wśród tych
kilku blisterków – średni moździerz, haubice, średni czołg.
To jest tak zwane absolutne min
Co warto by było na stanie sklepu i na
pewno jest atrakcyjne?
- Startery do każdej z armii (te na 1000 pkt) (mniej)
- Startery gry
- Sety - 3 pojazdy opancerzone i piechota - do każdej armii (bardziej)
- Pudełka perrych (rewleacyjne zestawy dla graczy w afryce)
- Wiecej blisterów i pudła z modelami do mniejszych armii
- Modele innych firm – w szczególności Artizjan
- Profesjonalne tereny do gier (np. 4ground), maty etc – tutaj gra się oczami i jest spory rynek :)
Pozdrawiam
miszczu
miszczu
Cześć,
OdpowiedzUsuńBardzo dobry post, polecam wszystkim placówką chcącym inwestować w grę Bolt Action :)
Pozdrawiam
Adam